onsdag 10 juni 2009

Ibland vet jag inte, ibland vet jag. Önskar jag hade haft svar på allt, önskar livet hade varit enkelt, eller åtminstånde enklare.
Ser hur dina ögon bleknar, hur dom liksom ibland tynar bort. Undrar vad det betyder, är det något jag gjort? Kanske något jag kan göra.. Du svarar inte, du undrar inte varför jag frågar. Vill kunna finnas där för dig genom allt, men när du inte svarar och när du inte bryr dig. Hur hade du då tänkt dig att jag skulle finnas där.
Jag har inte svaret på allt, kanske bara önskar känna mig behövd för dig, så som du finns för mig när jag mår dåligt. En människa måst få känna sig behövd i livet, måste få känns att man är någon att lita på.

Du är svår. Själv tycker jag att jag är enkel. Det är nog jag som är svårast. Skriver för att slippa prata. Du vet vad jag menar, du vet vad jag vill.

DEN STÖRSTA LYCKAN ÄR FÖRVISSNINGEN OM ATT VARA ÄLSKAD FÖR SIN EGEN SKULL, ELLER RÄTTARE: ATT VARA ÄLSKAD TROTS EN SJÄLV

Inga kommentarer: